מתודולוגיה

ייעוץ וליווי עסקים בתחום הפרסום

בשנים האחרונות חל שינוי שבו תפיסת המותג היא לא רק בתחום הצרכני אלא בכל תחום בחיינו ובעצם אנחנו עצמנו כמו המוצרים שאנו מוכרים חייבים להיבחר. להיבחר למקום עבודה, להיבחר למעגל חברתי, להיבחר בזוגיות וכמו כן להיבחר כנותני שירותים. בעצם כל עסק גם אם הוא עסק של אדם אחד עדיין הוא מותג שעומד בתחרות מתמדת מול עולם שלם של מותגים. כללי המשחק החדשים שנפרסו בפנינו בעזרת הטכנולוגיה המתפתחת שבראשה “גוגל” ו”פייסבוק“, מאלצת אותנו להיות שם, ממותגים היטב, בולטים בשטח ומתאימים למדיה החדשה על מנת שנצליח להיבחר על ידי הקהל שאנו רוצים. ולמרות ההתפתחות הטכנולוגית בבואנו לעצב מותג אנו בראש ובראשונה שואבים השראה מערכי התרבות והחברה בה אנו חיים. מותג חייב להתבסס על ערכים שאליהם אנו קשורים על מנת שנוכל להזדהות איתו, למשל: יוקרה, הגינות, יצירתיות, אושר,חופש, חדשנות, משפחתיות, יציבות, הרמוניה, שלום, יופי, בטחון, קיימות ועוד ועוד. מותגים אשר ישמרו על אותם ערכים אוניברסאליים ולא יבחרו בטרנד חולף יישארו איתנו לאורך זמן ולא יחלפו עם אותו טרנד. למשל: חברת תנובה בחרה בבית כאלמנט מוביל במותג החברה, אותו מותג מייצג אצלנו לא רק את הבית כי אם גם משפחתיות, נוסטלגיה, ילדות ועוד. חברת פריגת – משדרת במותג בראש ובראשונה בריאות, ובנוסף גם טבע, משפחתיות, הומור (על ידי מאפיין החיוך) ועוד. חברת קוקה קולה – משדרת את החופש, ופונה לקהל הצעיר, למבוגרים שבינינו היא גורמת את התחושה שאם נשתה מהמשקה נרגיש כמוהם – צעירים, חופשיים, שמחים…. גוגל ופייסבוק – משדרות פשטות, כיף, הומור, כל אחד יכול.

מיתוג עיסקי ויצירת קונספט גרפי

ברור הזהות של העסק, מה הוא רוצה לשדר

שלב שני – ניימינג (Nameing)
ניימינג – בחירת שם לעסק, שלב קריטי וחשוב.
נעשה ע”י קופרייטר מקצועי.
חשוב שהלוגו יהיה בעל חזות גרפית ומילולית הרמונית

שלב שלישי – מתחילים לעצב לוגו
הלוגו
 (סמל מסחרי) הוא חלק משמעותי ביותר בעיצוב המותג, הוא זה שיבדל את העסק ממתחריו, הוא סמל גרפי בעל חזות פשוטה אך עם מסרים נרחבים ועמוקים יותר מכפי הנראה במבט ראשון. הוא זה שיקבע לנו חלק נרחב מהשפה העיצובית של אותו מותג: צבעוניות, סגנון, סוגי פונטים וכו…
בבואנו לעצב לוגו ניקח בחשבון את הצבעוניות שמתאימה לתחום בו העסק עוסק , למשל: לתחום המזון והמסעדות, נשתמש לרוב בצבעים מעוררי תאבון כמו: אדום, בורדו, צהוב, כתום, ירוק, חום, כחול פחות מומלץ. ונשתדל להשתמש באלמנט גרפי אשר ישדר ויזואלית את מהות העסק כבר במבט ראשון ויעביר תחושה לצופה כמו – יוקרה, שלווה, הרמוניה, בטחון וכו… אותה תחושה אשר תגרום לו להזדהות אתנו ולהאמין בנו נשתדל לא להעמיס בפרטים ובצבע, כאן הפשטות היא לא מילה גסה.
בחירת הפונט היא חשובה לא פחות, סוג האות יכול לשדר מסר משמעותי מאוד והוא מהווה חלק משמעותי ביצירת הלוגו,. למשל: פונט כבד ישדר לנו יציבות ובטחון, פונט מסולסל ואוריינטאלי יתאים לתחום האמנות, היצירה וידגיש את הפן האישי, פונט דק ועדין – ישדר אלגנטיות ויוקרה. כמובן שלא נשכח גם להתחשב בטעמו של הלקוח שלנו, כי הרי כל בעל עסק צריך להיות מחובר ומזוהה עם המותג שמייצג אותו.

שלב רביעי – ממשיכים במיתוג
יש לוגו ואפשר להמשיך בעיצוב יתר מוצרי הפרסום. בבואנו לעצב ניקח בחשבון את הצבעוניות של הלוגו והסגנון אך יצירת השפה העיצובית תהיה כאן משמעותית יותר, זה המקום להכניס תמונות, איורים וצבעוניות ובעצם לחזק את הלוגו ע”י שימוש באותם גוונים שנבחרו לו. בשלב ראשון נבחן מה בעצם מתאים לאותו עסק, תוך התחשבות בתקציב הנתון.
לרוב נמליץ על תמהיל של מוצרי דפוס שונים כגון: כרטיס ביקור, ניירת, פלייר, פרוספקט, פולדר, שילוט ובשילוב המדיה הדיגיטלית שכוללת עיצוב אתר אינטרנט ועיצוב דף פייסבוק. כל עסק ומה שמתאים לו.

שלב חמישי – המשך הקשר
נכון העסק כבר על הרגליים ורץ עם המיתוג החדש, יש פלייר ופולדר, יש אתר אינטרנט ודף פייסבוק, אבל אנחנו כאן, חושבים איך לרענן, לחדש. כי פרסום צריך לעשות כל הזמן להיות מעודכנים ועדכניים.

בניית מעטפת דיגיטלית לעסק שלך

כולם מדברים “אינטרנטית” אך מי באמת יודע לרתום אותה עבור בית העסק שלך? פייסבוק, יוטיוב, קידום בגוגל, מודעות טקסט?
כל כך הרבה אפשרויות עומדות בפני בעל עסק קטן ככגדול בבואו לפרסם ולהיחשף באינטרנט. היום אגב כבר קוראים לזה “דיגיטל”.
אנו נבצע מחקר ובדיקת נוכחות בעולם הדיגיטל ונמליץ בהתאם על דרכי פעולה המותאמים ספציפית לעסק שלך. החל מהקמת אתר חדש או שיפור וקידום האתר הקיים וכלה בהקמת עמודי מותג ברשתות חברתיות וביצוע קמפיינים שונים, שימוש מושכל בעולם הדיגיטל יאפשר לכל עסק להתפתח מדי שנה ובכך להיחשף ליותר צרכנים שבשורה התחתונה מרגישים ב”רצפת המכירה”. אם גם אתה חושב שלעסק שלך מגיע יותר שיווק ופרסום אנחנו כאן כדי לממש את ההבטחה!