מה אנחנו מעצבים?

למה צריך אריזה מעוצבת?

האריזה אשר פוגשת את הצרכן לראשונה – משדרת מן החוץ אל הפנים. אותה תחושה אשר נוצרת במבט הראשון היא שקובעת האם הצרכן יקח את המוצר או לא.

כאשר אנו מעצבים אריזה למוצר חשוב שניקח בחשבון מספר אלמנטים מהותיים לצורך דיוק העיצוב:

  1. קהל היעד – מי הוא קהל היעד של המוצר, סביבת מגורים, תרבות, וגיל.
  2. מה המוצר שלנו משדר – מה המסר שצריך לעבור ללקוח הפוטנציאלי שלנו במבט ראשון – האם נרצה לשדר מוצר יוקרתי, מוצר טבעי, מוצר רפואי, מוצר טכנולוגי וחדשני, כל אלה ועוד יהיו מאפינים שילקחו בחשבון ע”י המעצב הגרפי בבואו לעיצוב המארז.
  3. טעם אישי – לא פחות חשוב. כל מוצר יוכל להיות מעוצב בכמה אופנים וסגנונות והטעם האישי של האדם שמבקש עיצוב צריך שישמע. עם זאת נכון וצריך להתיחס לקהל היעד ולמטרות המוצר.
  4. פונקציונליות – כל מוצר צריך אריזה שתותאם לו באופן פונקציונלי ולא רק יפה. המארז צריך להיות תואם למוצר הן מבחינת הנראות, המשקל, האסטתיקה והמטרה. מוצרי מזון צריכים להיות עם חומרים עמידים לרטיבות, קור, ותנועה.
  5. מוצרי קוסמטיקה אמורים להיות עם אריזה אשר תמנע תזוזות ושברים וכו…

איך האריזה שלכם תהיה בולטת על המדף?

כמה כללים לבולטות האריזה שלכם

1. מסר מדוייק שיבוא לידי ביטוי הן ברמת הטקסט, שם המוצר והעיצוב הגרפי.

2. LESS IS MORE – לא להרבות במסרים, לפעמים כל המוסיף גורע. 

3. נסו למצוא ייחודיות, למצוא את הבידול למוצר שלכם, לא רק מבחינת התוכן גם מבחינת הנראות החיצונית של האריזה. לעיתים אנו נוטים “להעתיק” מאריזות קיימות כי הן מצליחות אבל דווקא בשביל זה יש צורך בלהמציא את עצמכם מחדש.

4. שימוש בצבעוניות ואלמנטים גרפיים שנכונים למוצר ולמה שתרצו לשדר – זיכרו, את זה הלקוח יפגוש לראשונה עוד לפני שהריח, טעם, מישש וחווה את המוצר שלכם.