כולנו מכירים את המותגים הגדולים והנוצצים בעולמות השונים ואשר “קנו” להם את מעמדם. אם ניקח לדוגמא את עולם האופנה בו מותגי היוקרה הבולטים הם: גוצ’י, איב סאן לורן, לקוסט, לואי ויטון, אדידס, נייק ועוד… ואותם מותגים כבר בעלי שם, נראות גרפית מוכרת, לוגו זכיר וכו’ המופעים על מוצרי אופנה, בשמים ואקססוריז ופתאום יראו על מוצר פשוט ויום יומי כמו חלב, שוקולד, קופסת שימורים? מיד נחשוב כי זהו שוקולד או חלב יוקרתיים, מיוחדים וכמובן שגם יקרים. כלומר אותו מוצר, אותה אריזה – מיתוג שונה. ובכן, רובנו לבטח נרים גבה ונחשוב כי זהו חלב או שוקולד אחרים, יוצאי דופן ובטח יקרים ואיכותיים יותר. סביר להניח שגם נסכים לשלם על אותו מוצר הרבה יותר מכפול ממה שאנו רגילים והכל בזכות המותג. זוהי דוגמא מובהקת לכוחו של מותג אשר בעל כוח קניה וסמל סטטוס