עיצוב אריזה – הפסיכולוגיה שמאחורי האריזה

branding mockup

“אין להסתכל בקנקן אלא במה שיש בו”…. לא ממש תופס בעולם האריזות.
אריזה יוקרתית ומושכת תשדר לנו מוצר איכותי וטוב
אריזה פשוטה ודלה – תשדר לנו מוצר פשוט ופחות נחשק
אז מה נכון לנו כיצרנים וכצרכנים?

בבואנו לעצב אריזה למוצר יש להתחשב בכמה גורמים:
1. למי מיועד המוצר? מי קהל היעד?
2. האם מדובר במוצר צריכה פשוט או מוצר יוקרה?
3. מה התנאים בוא יוצג המוצר? – למשל האם המוצר דורש קירור?
4. מה הן עלויות האריזה ועד כמה ישפיעו על מחירו?
עולם שלם מסתתר מאחורי בחירת האריזה ומסתמך על מה הצרכן רואה כשהוא בוחר את האריזה, כן הצרכן בוחר קודם כל את האריזה ורק לאחר מכן יחווה את המוצר ואת איכותו.
זו הסיבה שנראות האריזה כל כך חשובה.
כמובן שאיכות המוצר חשובה על מנת שהצרכן ימשיך לצרוך אותו ממדף המוצרים העמוס.
לדוגמא מוצרי חלב:
היצרן יחפש גביע שנראה גדול אבל בפועל מכיל כמות נמוכה יותר של המוצר עצמו.
אבל זו רק ההתחלה כי כשניגשים לעיצוב נרצה שהמוצר שלנו יבלוט מבין המוצרים האחרים על המדף הגדוש מאוד של מוצרי החלב.
בשנים האחרונות יש מגמה בולטת אצל יצרני מוצרי החלב הבולטים בשוק של צבע מוביל:
כחול-לבן – תנובה
אדום – יופלה של תנובה
ירוק – מסמל את המותג משק צוריאל
כחול – מסמל את מחלבות גד
כתמי השחור לבן של הפרה – מחלבת טרה
וכמובן שיש עוד רבים וטובים שמשתמשים בצבעים רבים ובסגנונות שונים.
אבל הצבעוניות הזו שתופסת שטח צבע על המדף שולחת אותנו הצרכנים יישר לאזור שאנו מעדיפים.
לסטודיו שרון מספר יצרני בוטיק בתחום זה: “מחלבת ארגמן” לה עשינו מיתוג מחדש כולל לוגו וסלוגן – “יצירה מהמשק” , גם להם העדפנו לקחת צבע מוביל וקונספט של משיחת מכחול המקשרת למילה “יצירה”
מותג נוסף הם מחלבות טל, שלהם דווקא קו ססגוני למוצרים ומה שגורם להם לבולטות על המדף זה העושר הצבעוני והתמונה שחוזרת על עצמה.

אריזות למותגי קוסמטיקה:
מותגי הקוסמטיקה בדר”כ יעדיפו להראות יוקרתיים ונוצצים ולמכור לנו הצרכניות תחושה של יופי.
לרוב מוצרי הקוסמטיקה יהיו שימושים באריזות יוקרתיות, שימוש מרובה באפקטים של דפוס כגון לכה סלקטיבית, צבעי זהב, כסף וצבעים מטאליים על גווניהם.
מצד שני אם מדובר על קוסמטיקה טבעית השימוש בחומרים טבעיים, קרטון טבעי, ניירות ממוחזרים, ושימוש בגוונים מהטבע – כחול, ירוק, ופסטלים.
כלומר מראה האריזה ישדר את סגנון המוצר לא רק יוקרתי או פשוט, אלא גם טבעי, אורגני ומוטיבים נוספים שיבואו לידי ביטוי בעיצוב עצמו.
אנחנו בסטודיו שרון מעצבים למספר חברות קוסמטיקה של מוצרי ים המלח.
המובילה שביניהן היא חברת “פינס” אשר מתגנו ויצרנו עבורה מוצרי יוקרה ומוצרי בסיס פשוטים

בנוסף יש אריזות למוצרי קוסמטיקה טבעית ואורגנית, שם השתמשנו במגוון צבעי פסטל:

גם בתחום האריזות לתרופות ומכשור רפואי יש תחרות גדולה בתרופות שהן ללא מרשם והצרכן בוחר אותם ממדף מוצרים.
לדוגמא אריזות שעיצבנו לסדרת מוצרי החבישה עבור חברת דין דיאגנוסטיקה, יצרנו בסטודיו דמות מאוירת שקראנו לה – מסטר פלסטר, היא מופיעה על האריזות השונות וחבושה במקומות שונים בהתאם למוצר – פלסטר לעין, פלסטר לרגל וכו…צבעוניות עזה ובולטת ליצירת עניין.

אריזות בתחום מוצרי הצריכה
אחד המוצרים הכי פופולאריים הם מוצרים ואביזרים לטלפונים הסלולריים,
בתחום זה המטרה לרוב היא להיות דומים למוצרים המקוריים של החברות הבולטות

המטרה שלנו בסטודיו שרון לעצב עבורכם אריזות מושכות את העין, ייחודיות, אשר יגרמו לצרכן לקחת את המוצר שלכם מהמדף.
תוך התייחסות לתקציב, לקהל היעד ולטעם האישי שלכם.
מוזמנים לצור קשר.

שתף מאמר:

Facebook
Email
WhatsApp
LinkedIn

רשתות חברתיות

פופולרים ביותר

קבל עדכונים אחרונים

הרשם לניוזלטר

לא ספא, רק עדכונים וחדשות על מוצרים שלנו.

מאמרים קשורים

עיצוב משחק למצוא את הפלוס לאושר ארגוני

משחקים כדרך לגיבוש בחברות וארגונים

בשנים האחרונות ישנה הבנה כי שימוש במשחקים לצורכי גיבוש עובדים וצוותים ואף במטרה להעלות נושאים מורכבים ופתרון קונפליקטים דרך משחק היא הנכונה והיעילה ביותר. המשחק

עיצוב משחקי קופסה

תהליך עיצוב משחק קופסה

שנים שאתם חולמים להפיק את הרעיון שלכם, משחק מהנה, חדשני ואולי גם משתלם כלכלית. זה עמוק במגירת החלומות שלכם ועכשיו הגיע הרגע להתחיל ולברר איך

ברכה מעוצבת לפסח

רוצים ברכה לפסח לשלוח ללקוחות או לפרסם בפייסבוק? הכירו את קולקציית הברכות שלנו לפסח 2023 – אתם בוחרים ברכה מעוצבת ואנחנו מתאימים לכם אותה עם

עיצוב אריזות

עיצוב אריזות מזון, עיצוב אריזות קוסמטיקה, עיצוב אריזות למוצרי צריכה, עיצוב אריזות בתחום הפארם ועוד הם שיקבעו אם לרכוש את המוצר שלך או לא.כמה פעמים