עיצוב משחק חדש – הגשמת חלום

מדוע עיצוב משחקים חשוב
עיצוב המשחק משמעותי מכיוון שמשחק הוא הרבה יותר מסתם לשבת ולהשתעשע, משחק הוא אפשרות לספיגת תוכן וידע באופן אחר. המשחק מאפשר לשחקנים לקבל תפקיד פעיל בקביעה החוויה המשחקית. זו הזדמנות לא רק ליהנות מסיפור אלא גם להשפיע על איך הסיפור הזה מסופר.
לכן כאשר אני מעצבת משחק אני תמיד שמה עצמי כאחד השחקנים ומנסה להיכנס לחווית השחקן.
זה אומר שלעצב משחק זה לספר סיפור מכיוון שאנחנו באמת יוצרים הזדמנויות לאחרים לספר סיפור משל עצמם. אנו מפגישים אנשים סביב שולחן כדי לחוות משהו שבתקווה יבנה מערכות יחסים ויצור זיכרונות מהנים.

אז, אם אי פעם תמצאו את עצמכם שואלים: “למה לי לקחת מעצב לעיצוב המשחק?” התשובה היא כן!
מעצב הופך את המשחק שבניתם בראש לחוויה גרפית, צבעונית וחיה שגורמת לחוויה המשחקית לקרות.

איפה מתחילים
השלב הראשון של עיצוב המשחק יכול להיות המרגש ביותר אך גם המאתגר ביותר. בדרך כלל, משהו יעורר רעיון ויגרום לכם לחשוב, “זה יהיה משחק מגניב!” אבל אז מה? הפיכת רעיון למשחק שניתן לשחק בו יכולה להיראות כמו משימה מורכבת ולעתים אנשים פשוט משאירים את הרעיון בראש ושוכחים ממנו.

אז, הדבר הטוב ביותר שאתם יכול לעשות הוא פשוט להתחיל לפתח את הרעיונות שלכם, לרשום את כל מה שעולה בראש (חלק מהרעיונות יהיו לא מוצלחים וחלקם יהיו הברקות, מה שחשוב זה לרשום הכל).
נסו לא להיות ביקורתיים כלפי הרעיונות שעולים ורישמו הכל.
מאוחר יותר יהיה זמן “לנקות” את מה שפחות חשוב למשחק שלכם.

מאיפה מתחיל העיצוב?
יש ויכוח לגבי המקום הטוב ביותר להתחיל בו כשיוצרים משחק. כמה מעצבים מתחילים עם הנושא; אחרים מתחילים עם מנגנון ליבה; וחלק מתחילים עם חוויה ספציפית בראש.
בכנות, אין תשובה שגויה, וכל שלוש השיטות הובילו למשחקים הנחשבים ל”טובים בכל הזמנים”.

כשמתחילים לעצב משחק כדי לענות על כמה שאלות:

1. למי מיועד המשחק? הגדרת קהל היעד שלכם תעזור לקבל הרבה החלטות עיצוביות.
2. איך השחקנים צריכים להרגיש? האם אתם רוצה שהם ירגישו הרואיים, מתחשבים, חלק מחוויה, לומדים, מתנסים וכו..? זה יעזור להבין היבטים אחרים של המשחק.
3. מה מיוחד במשחק הזה? למה שאנשים ירצו לשחק במשחק הזה על פני משחקים אחרים בשוק? מה מייחד אותו? זה לא חייב להיות פורץ דרך, אבל זה לא צריך להיות רק העתקה של משהו אחר.
4. מהי חווית השחקן הרצויה? משחק נהדר מרגיש כאילו הכל משתלב.
5. מהי מטרת המשחק? מה מנסים שחקנים להשיג, ואיך הם מנצחים? הגדרה מה אתם רוצה שהשחקנים יעשו במשחק ואיך הם הולכים לנצח תקל על הרבה החלטות אחרות בהמשך הדרך.
6. מהי כמות השחקנים במשחק? , מהו זמן המשחק ומה הוא טווח הגילאים שצריכים להיות במשחק? הגדרת האלמנטים הבסיסיים האלה חייבים להיות בכל משחק.

תקציב המשחק – לא לפחד לדבר על כסף
בראש של הממציא תמיד המשחק יהיה הכי יפה, הכי איכותי, עם המארז הכי מושקע ואלמנטים מורכבים.
אבל כשזה מגיע אלי לעיצוב אני בוחנת כבר בהתחלה את התקציב שלכם.
לפני שמתחילים עיצוב חשוב לבחון את כל האלמנטים שיכנסו למארז וזאת על מנת לבחור סוג מארז נכון ומתאים – כאן נכנס שוב אלמנט התקציב, מכיוון שיש סוגי מארזים שונים ובעלויות משתנות – קרטונים שונים, גדלים שונים, עם השבחות דפוס כמו למינציה סלקטיבית, פוייל וכו…, מגנט למארז, מארז עם מקום לכרטיסים, לפיונים ולקוביות, מארז שיכיל לוח בגודל כזה או אחר…כל אלה ועוד קובעים את רמת ההשקעה במשחק. וכמובן כמויות ההדפסה אשר גם הן חלק בלתי נפרד מהעלויות, הלוגיקה פשוטה – ככל שנדפיס יותר משחקים – נוזיל את העלות למשחק בודד.

פיילוט למשחק – חובה או חובה!!!
כל משחק שתוכנן ועוצב בקפידה נדרש לעבור פיילוט על מנת לראות אם הדברים זורמים הלכה למעשה כפי שהיו בראש של המתכנן והמעצב.
לרוב לאחר פיילוט ראשון יעשו מקצי שיפורים ועידכונים על מנת להגיע לתוצאה טובה יותר. לעיתים שלב זה נעשה עוד לפני שהגיע למעצב (עדיף).

עיצוב המשחק בסטודיו שרון
אצלנו בסטודיו העיצוב מתחיל משאלון והבנת הצרכים כפי שנאמר.
לאחר מכן נדבר איתכם על סגנונות עיצוב וטעם אישי. אני מאמינה שמשחק הוא חלום של אדם שחלם, תכנן, חשב רבות וכשהגיע אלי אני במקום של “מגשימת חלום”, לכן ארצה להגשים את זה על הצד הטוב ביותר. יחד עם נסיון עיצובי וידע נרחב שלי כמעצבת – תמיד אתן מקום לטעם אישי של הלקוח לבוא לידי ביטוי וזה מהסיבה שארצה שבסוף התהליך יחוש כי הגשים חלום, כאשר יאחוז במשחק שלו.

שלב ראשון – שלב עיצוב הקונספט אשר מהווה את החלק המשמעותי בעיצוב המשחק – נעצב את לוגו המשחק ואת השפה הגרפית של המשחק, ניתן 3 דוגמאות לבחירה שיכללו: לוגו, צבעוניות, פונטים, מבנה ואלמנטים בסגנונות שונים לבחירה.
שלב שני – לאחר בחירת קונספט, תיקונים ועדכונים ממשיכים קדימה לעיצוב הקלפים ויתר האלמנטים במשחק.
שלב שלישי – עיצוב מארז והוראות המשחק. לרוב נשאיר את זה לסוף על מנת שנוכל לשלב אלמנטים מעוצבים מהמשחק על המארז ובהוראות המשחק.
שלב רביעי – הגשה לדפוס. כבר חשים בהתרגשות, ממש כמו לידה של ילד חדש. המשחק יוצא להדפסה ראשונית ואישור ולאחר מכן להדפסה בכמות הנדרשת והמבוקשת.
אנחנו בסטודיו מלווים את הלקוח גם בבחירת בית הדפוס, בחירת החומרים, האריזות, סוגי הנייר וההשבחות השונות למשחקים.

שתף מאמר:

Facebook
Email
WhatsApp
LinkedIn

רשתות חברתיות

פופולרים ביותר

קבל עדכונים אחרונים

הרשם לניוזלטר

לא ספא, רק עדכונים וחדשות על מוצרים שלנו.

מאמרים קשורים

עיצוב משחק למצוא את הפלוס לאושר ארגוני

משחקים כדרך לגיבוש בחברות וארגונים

בשנים האחרונות ישנה הבנה כי שימוש במשחקים לצורכי גיבוש עובדים וצוותים ואף במטרה להעלות נושאים מורכבים ופתרון קונפליקטים דרך משחק היא הנכונה והיעילה ביותר. המשחק

עיצוב משחקי קופסה

תהליך עיצוב משחק קופסה

שנים שאתם חולמים להפיק את הרעיון שלכם, משחק מהנה, חדשני ואולי גם משתלם כלכלית. זה עמוק במגירת החלומות שלכם ועכשיו הגיע הרגע להתחיל ולברר איך

ברכה מעוצבת לפסח

רוצים ברכה לפסח לשלוח ללקוחות או לפרסם בפייסבוק? הכירו את קולקציית הברכות שלנו לפסח 2023 – אתם בוחרים ברכה מעוצבת ואנחנו מתאימים לכם אותה עם

עיצוב אריזות

עיצוב אריזות מזון, עיצוב אריזות קוסמטיקה, עיצוב אריזות למוצרי צריכה, עיצוב אריזות בתחום הפארם ועוד הם שיקבעו אם לרכוש את המוצר שלך או לא.כמה פעמים